JosefinHighman

Take every chance you get in life, because some things only happen once

Läs om du orkar, det står bara att det har varit påsklov!

Kategori: Allmänt

Det var när jag satt på sista lektionen jag tänke; Nu kommer jag äntligen få vila en vecka. Men när lektionerna tog slut och vi fick lov börjades de. Först till gävle sen till emelie, dagen därpå var vi hemma hos mig hade det mys. På lördagen åkte familjen från huset och jag tog hem mina underbara vänner hit. söndagen packade jag massa väskor och på måndag morgon hoppade jag och Irma på tåget mot sälen, kvällen var vi på experium och hade det kul! Tisdagen åkte vi slalom i både hundfjället, tandådalen och lindvallen. Kvällen blev det sitta i bastun med supertrötta ben.




Onsdagen skyndade vi oss ut i de nypistade backarna i lindvallen och gled runt där hela förmiddagen. eftermiddagen packade vi väskora och hoppade in i bilen som körde oss till mora där det blev bil byte, den bilen skjutsade mig till mitt tomma hus. Efter bara 5min så hade tjejerna mina kommigt till mig.Torsdagen vaknade jag upp med sex stycken söta små flickor i huset. Runt tolv fick jag skjuts till söderhamn där jag blev av med lite hår på huvudet. kvällen kom och tjejerna i klassen kom, det var dax för tacos med massa prat. Frida blev kvar och vi fick finbesök mot natten och det blev film tittande. Fredagen vaknade jag upp med frida brevid mig, vi åt frukost och efter de åkte hon och jag gick till gymmet.  jag Emelie jenny malin var det som var hemma hos malin mot kvällen men det var inte länge innan vi insåg att något från max skulle vara gott. tåget upp och sen satt vi där. kvällen slutade med Sunes jul med en skrattaden Emelie och en skrattande malin. Lördagen åkte jag till gävle med finafrida, köpte ett par skor sen blev det hem och äta mat. När magen inte orkade med skjutsade pappa mig upp till max där Fanny och Elin var, vi hamnade lite här och där med det slutade med att vi satt på max igen innan bussen till söderhamn gick. Elin och jag myste med massa sorters te (och socker) och skratt. somnade lagomt sent och vaknade otroligt sent för att vara mig. det blev brunch och fika på wanes innan jag åkte mot segersta för att sola. När jag solat klart åkte jag hem, startade datan men insåg att datan nere i mitt rum inte var så intressat när solen stekte ute. så det blev en två timmars tur ute i solen med Linnea Emelie och Malin. Nu har jag precis duschat och känner att jag är helt slut efter en hel veckas påsklov! men lovet har varit underbart och jag älskar när jag har något att göra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: